کلافگی مردم بهمئی به علت نبود شیرخشک نوزاد
کلافگی مردم بهمئی به علت نبود شیرخشک نوزاد
این روزها این سؤال یکی از متداول‌ترین سؤالاتی است که میان مشتری و داروخانه‌داران ردوبدل می‌شود اما در اکثر موارد خصوصاً در برخی از برندها جواب آن یک کلمه است: «نه!»

به گزارش خبرفردوس؛بر خلاف انتظار و تبلیغات گسترده جهت تولیدمثل بیشتر و افزایش جمعیت، این روزها مطالبه مردم نظارت بیشتر و پیگیری مسئولان به علت عدم وجود شیرخشک در داروخانه هاست .

نزدیک به ۲ سال است که موضوع کمبود شیرخشک از مسائل داغ حوزه غذا و دارو است؛ داروخانه‌های شهر لیکک و بعضا بهبهان با این معضل و کسری شیر خشک وهجوم خانواده‌ها برای مصرف شیرخشک مواجه می‌شدند.

علاقه شخصی یا کمبود بازار؟

این روزها این سؤال یکی از متداول‌ترین سؤالاتی است که میان مشتری و داروخانه‌داران ردوبدل می‌شود اما در اکثر موارد خصوصاً در برخی از برندها جواب آن یک کلمه است: «نه!»

شرکت‌ها و سازمان غذا و دارو موظف به تولید، تأمین و عرضه شیرخشک‌ها به میزان تقاضا در جامعه هستند؛ بنابراین دلایل مهم‌تری در خصوص کمبود شیرخشک باید وجود داشته باشد که برای بررسی انها نیاز مبرم به پیگیری  مسئولان داریم .

آیا شیرخشک‌ها متناسب با نیاز خاص نوزادان تولید می‌شود ،در صورتی در کشور ما دو نوع شیرخشک اصلی برای نوزادان تولید و توزیع می‌شود. نخست شیرخشک‌های عمومی برای نوزادان سالم و سپس شیرخشک‌های درمانی که برای کودکانی با نیازهای خاص پزشکی تهیه می‌شود.

ترکیبات این شیرخشک‌ها باتوجه‌به نیازهای تغذیه‌ای خاص نوزادان طراحی شده و هر نوع شیرخشک باهدف خاصی مصرف می‌شود.
کمبود شیرخشک می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله افزایش تقاضا برای مصرف برخی از برندها، مشکلات واردات و تأمین مواد اولیه و حتی تأخیر در توزیع به وجود آید.

بهانه‌‌های در قبال کم‌کاری نبود شیرخشک‌ در بازار و فروش شیرخشک به قیمت آزاد به اتباع خارجی از مسائل داغ این روزهاست .

ناگفته نماند که هرازگاهی به طور مقطعی معضل کمبود شیرخشک در کشور کم‌رنگ شده اما باز باگذشت یک الی دو ماه تیتر یک رسانه‌ها می‌شود.

درحالی‌که تعداد و تنوع شیرخشک‌ها در ایران محدود بوده و به چند برند نان «NAN»، آپتامیل «Aptamil»، ببلاک «Bebelac»، تروویتال «Truevital» و گیگوز «guigoz» خلاصه می‌شود.

انتهای پیام.